خروج مارک زاکربرگ از لیست ۱۰ ثروتمند برتر جهان

با سقوط سهام شرکت متا (رسانه اجتماعی)، مارک زاکربرگ از لیست ۱۰ ثروتمند برتر خارج شد و شرکت متا گزارش سه ماهه خود را با پیش‌بینی رشد ضعیف و درآمد خالص کمتر منتشر کرد.
کد خبر : ۱۳۰۳۶۱
متا

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از خبرگزاری تاس، به نقل از مجله فوربس مارک زاکربرگ، بنیانگذار شرکت متا، پس از کاهش قیمت سهام شرکتش در روز پنجشنبه، به رتبه دوازدهم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان سقوط کرد. زاکربرگ در طول یک روز ۲۹.۷ میلیارد دلار (۲۵.۹ درصد) از دست داد و در حال حاضر ثروت او ۸۴.۸ میلیارد دلار برآورد شده است. این کاهش یک روزه، یکی از بزرگ ترین کاهش های تاریخ است. این مجله خاطرنشان کرد که احتمالا فقط ایلان ماسک در لیست ضد رکوردها از زاکربرگ جلوتر است. سال گذشته، رئیس تسلا در یک روز ۳۳ میلیارد دلار ضرر کرد. بر اساس گزارش  سی ان بی بی، زاکربرگ از سال ۲۰۱۵ در فهرست ۱۰ ثروتمندتر برتر قرار گرفته است.


روز چهارشنبه شرکت متا گزارشی سه ماهه با پیش بینی رشد ضعیف و درآمد خالص کمتر منتشر کرد. مجله فوربس نوشت، علاوه بر این، این شرکت ریزش سه ماهه تعداد کاربران را گزارش داد که به ویژه به خاطر رقابت بیشتر با پلتفرم تیک تاک است. سرمایه گذاران هم به افزایش قابل پیش بینی هزینه ها در ارتباط با توسعه متاورس توجه کردند. در نتیجه، سهام های متا تا عصر پنجشنبه، ۲۶ درصد سقوط کرد (سرمایه بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار کاهش یافت) که بدترین عملکرد برای شرکت متا/فیس بوک، از سال ۲۰۱۲ بود.


زاکربرگ تقریباً ۱۳ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. به گزارش مجله فورچون شرکت او ، سقوط یک روزه ارزش سهام های متا در روز پنجشنبه، بزرگ ترین سقوط تاریخ در میان تمام شرکت های آمریکایی بود که اوراق بهادار آنها در فهرست بورس جای گرفته اند. علاوه بر این، پس از کاهش قیمت سهام متا، شاخص های سهام کلیدی ایالات متحده بیشترین کاهش را طی یک سال نشان دادند. در رده بندی میلیاردرهای بلومبرگ، زاکربرگ با دارایی خالص ۸۹.۶ میلیارد دلار در رتبه دهم قرار دارد. بر اساس این رتبه بندی، رئیس شرکت متا ۳۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.


ترجمه: میرمعصومی

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها