گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افت شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت

بررسی روند هفتگی بازار سهام نشان از کاهش هفده هزار واحدی شاخص کل بورس و بازگشت به کانال پایین تر دارد.
کد خبر : ۱۳۰۵۳۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ پنج روز فعالیت بورس تهران در سومین هفته بهمن ماه، بیان گر بازدهی منفی ۱.۳۰ درصدی شاخص کل بورس می باشد. این در حالی است که پیش از این در دومین هفته بهمن ماه، سهامداران نظاره گر رشد بیش از ۷۱ هزار واحدی شاخص کل بورس بودند.


بررسی روند هفتگی بازار سرمایه نشان می دهد در اولین روز هفته (شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص با رشد همراه بود. به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۲۵۹ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، به یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۲۱ واحد رسید. از سوی دیگر، در حالی نمادهای معاملاتی شتران، وبملت، وتجارت، شبندر و ومعادن با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند که معامله‌گران بورس نیز ۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۹ هزار و ۹۵۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته  (یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص تغییر مسیر داد. بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۲۴۴۸ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱  هزار و ۹۶۲ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی پارسان، فولاد، وغدیر، شبندر و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند همچنین در پایان این روز،  معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۳۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۴ هزار و ۴۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰)، سهامداران نظاره گر تداوم روند نزولی بورس بودند. به گونه ای شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۵۶۱ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۸۸ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، خودرو، پارسان و شپدیس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در این روز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۵ هزار و ۱۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص دوباره سبزپوش شد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۷۰۱ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی ومعادن، فارس، وبملت، خودرو و کچاد با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۹ هزار و ۸۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین روز هفته (چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰) نیز روند مثبت شاخص تداوم یافت و شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۴۵ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد، به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فارس، ومعادن، وپاسار، خودرو و وپارس با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز کاری بورس در هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۵۳ هزار و ۳۳۸ نوبت معامله و به ارزش ۳۸  هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُر تراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، بانک تجارت (وتجارت) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.


صنایع مثبت بازار سهام در هفته گذشته


در هفته‌ای که گذشت وسایل ارتباطی، سایر واسطه‌گری‌های مالی، بیمه و بازنشستگی، محصولات چرمی، چاپ، بانک‌ها و موسسات اعتباری، رایانه، استخراج کانه‌های فلزی، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، هتل و رستوران و منسوجات جزو صنعت مثبت بازار بود.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر