گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

نوسان محدود شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۸ واحدی، به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۵۵۶
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۸۸۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۵۱ واحدی، عدد ۳۲۶ هزار و ۲۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۷۵۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۷۴۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۱۵ واحد کاهش به رقم ۹۸۰ هزار و ۴۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۹۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، وبملت، نوری، خودرو و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، فملی و ومعادن تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۲۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۷ هزار و ۱۰۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سپید(سپید ماکیان) با ۵.۷۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسرا، حفاری، تکشا و کترام بود. همچنین نماد معاملاتی ددام(داروسازی زاگرس فارمد پارس) با ۴.۹۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دیران، دپارس، تپمپی و خنصیر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر