درآمد ۶۵ میلیارد دلاری روسیه حاصل از افزایش قیمت نفت

با ادامه روند افزایش قیمت نفت، روسیه از درآمدهای ۶۵ میلیارد دلاری برخوردار شده است.
کد خبر : ۱۳۰۵۸۶
درآمد نفتی

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، این هفته بلومبرگ با توجه به تخمین های انجام شده توسط اقتصاددانان گزارش داد که چنانچه قیمت های نفت بالا بماند، روسیه می تواند ۶۵ میلیارد دلار اضافی برای خزانه دولت خود در سال جاری دریافت کند. بر اساس برآوردها، برای تحقق این سود، برای بقیه سال قیمت ها باید در حدود ۹۰ دلار در هر بشکه برنت باقی بماند. با توجه به اینکه بسیاری از پیش‌بینی‌کنندگان انتظار دارند قیمت‌های نفتی حتی در اواخر سال افزایش یابد و به بالای ۱۰۰ دلار و بیشتر برسد، ممکن است روسیه درآمدهای نفتی بیشتری، تا ۷۳ میلیارد دلار به دست آورد. با بالا بودن قیمت گاز نیز، درآمدهای سوخت فسیلی روسیه در مجموع بالاتر خواهد رفت.



وضعیت مالی روسیه بسیار باثبات است که حتی با قیمت‌های متوسط ​​نفت، در شرایط کنونی به سختی می‌توان آن را به خطر انداخت. به نظر می رسد که درآمدهای انرژی امسال به طرز شگفت انگیزی بالا باشد. این شرایط، ذخایر مالی روسیه را در زمان مناسب برای کرملین افزایش می دهد و در صورت تحریم ها حائل بزرگ تری در برابر بحران ایجاد می کند. اسکات جانسون، اقتصاددان بلومبرگ، به این خبرگزاری گفت: فارغ از مسائل ژئوپلیتیک، این به معنای انعطاف بیشتر در برابر افزایش هزینه ها و سرمایه گذاری در اقتصاد است. اخیرا پیش‌بینی‌ها از رسیدن قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در سال جاری با تقویت عوامل صعودی افزایش یافته که منجر به تداوم تقاضای بالا همراه با کاهش محدودیت‌های مرتبط با کووید-۱۹ می‌شود.


با وجود پیش‌بینی‌های اخیر درباره بازگشت قوی تولید نفت آمریکا در سال جاری، محدودیت عرضه همچنان در کانون توجه قرار دارد. به نظر می رسد در حال حاضر به جای ایالات متحده، اوپک در کانون توجه همگان باشد، در حالی که اکثر تحلیل گران، ظرفیت کارتل را، دلیل پیش بینی های صعودی ذکر می کنند. عوامل ژئوپلیتیکی نیز وجود دارد: از یک طرف وضعیت اوکراین در صورت تشدید تنش، می‌تواند قیمت نفت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در طرف مقابل، مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا وجود دارد که ممکن است با توافق آن پایان یابد که به معنای ورود بیشتر قانونی بشکه های نفت ایران به بازارهای بین المللی است، اما به گفته تحلیل گران، این موضوع قبلاً در قیمت ها لحاظ شده است.


ترجمه: میرمعصومی



برچسب ها: درآمد نفتی روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر