گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت شاخص کل بورس در سومین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۳۶۱  واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، به یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۶۳۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۱۶  واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۶۸۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۶۳۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۰۰ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۲۱۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۱۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۶۰۳ واحد افزایش به رقم ۹۷۸ هزار و ۵۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۴۱۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۵ هزار و ۱۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، نوری و وپاسار با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، رمپنا و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۴۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۴ هزار و ۱۸۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شلعاب(لعابیران‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاهن، شاملا، خفنر و تکشا بود. همچنین نماد معاملاتی بشهاب(لامپ‌ پارس‌ شهاب‌) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونفت، زمگسا، ولکار و پاسا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر