گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۴۵ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت یک واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۶۷۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۸ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۲۱۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۶ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۶۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۱۶ واحد کاهش به رقم ۹۷۷ هزار و ۴۱۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۶۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۴ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شتران، خودرو، شپنا، شبندر و وتجارت با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، نوری و ونیکی تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۰ هزار و ۴۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ(سیمرغ) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای خشرق، وپست، شپارس و خنصیر بود. همچنین نماد معاملاتی کمنگنز(معادن‌منگنزایران‌ ) با ۴.۸۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غنوش، ونفت، تکشا و کلوند قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها