گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص بورس در آخرین روز بهمن درجا زد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۹ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۱۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۱۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۷۲۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۸ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۳۰۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۹۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۴ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۴۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۲۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۳۱ واحد افزایش به رقم ۹۷۸ هزار و ۵۸۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۰۰۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۶۴ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، شتران، ومعادن، تاپیکو و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، خودرو، وتجارت و وبصادر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۹۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۴ هزار و ۳۶۸ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وپست(پست بانک ایران) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پدرخش، دامین، ونوین و وبملت بود. همچنین نماد معاملاتی شلعاب(لعابیران‌ ) با ۴.۸۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کمنگنز، بموتو، کاما و قلرست قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر