07 اسفند 1400 - 14:15
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس در شروع هفته کاهشی شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۵۱۳ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۵ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۰۹۱۴
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش  ۱۳۶۰ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۴۱۹  واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۷۹۷ واحدی، عدد ۳۲۹ هزار و ۵۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۹۹ واحدی به رقم ۲۰۶ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۷۳۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۲۰۳  واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۷۲ واحد کاهش به رقم ۹۷۸ هزار و ۹۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۳۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۱  هزار و ۵۷۸  واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، وبملت، خودرو، وتجارت و خساپا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، نوری، پارسان  و وغدیر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۰۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۹ هزار و ۳۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وآذر(سرمایه‌گذاری‌توسعه‌آذربایجان‌ ) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثفارس، زمگسا، غالبر و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی دروز(داروسازی‌ روزدارو) با ۴.۸۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ددام، حکشتی، سصفها و حتاید قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها