11 اسفند 1400 - 14:24
توسط مرکز آمار؛

متوسط قیمت خوراکی‌ها در بهمن ماه اعلام شد

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «موز» با ١٢ درصد، «هندوانه» با ٨.١ درصد و«لیموترش» با ٦.٣ درصد است.
کد خبر : ۱۳۱۰۰۵
خوراکی

به گزارش ایبِنا، مرکز آمار اعلام کرد: در بهمن ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:


نان و غلات:


در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ١٨, ٢ درصد، "برنج خارجی درجه یک" با ٥.٨ درصد و "شیرینی خشک" با ٤.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:


در این گروه، اقلام "گوشت گوسفند" با ٥, ٣ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ٢.٦ درصد و "ماهی قزل آلا" با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "کره پاستوریزه (کره حیوانی) " با ١, ٧ درصد، "شیرخشک" با ١.٢ درصد بوده است. همچنین در این گروه "تخم مرغ ماشینی" با ٣.٨- درصد، "روغن مایع" و "روغن نباتی جامد" با ١.٠- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.


میوه و خشکبار:


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "موز" با ١٢, ٠ درصد، "هندوانه" با ٨.١ درصد و "لیموترش" با ٦.٣ درصد است.


سبزیجات و حبوبات:


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سیب‌زمینی" با ٢٦, ١ درصد، "بادمجان" با ١٩.٢ درصد و "کدو سبز" با ١٨.٠ درصد است. همچنین در این گروه "هویج فرنگی" با ١.١- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.


قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:


در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "قند" با ٧, ٣ درصد، "شکر" با ٦.٢ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ٣.٤ درصد است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها