13 اسفند 1400 - 16:32
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افت اندک شاخص کل بورس در نیمه اسفند

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات هفته‌ای که گذشت با ۷ هزار واحد کاهش مواجه شد.
کد خبر : ۱۳۱۰۳۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بررسی روند چهار روز فعالیت بازار سهام در دومین هفته از آخرین ماه سال نشان می دهد در این مدت بازدهی نماگر کل بورس به رقم منفی ۰.۵۵ درصد رسیده است. این در حالی است که آخرین باری که شاخص کل بورس در کانال بالاتر یعنی یک میلون و ۳۰۰ هزار واحدی قرار داشت مربوط به شانزدهمین روز بهمن ماه سال جاری برمی گردد و از آن زمان تا به امروز شاحص کل در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی در نوسان است.


بر اساس در اولین روز هفته (شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۵۱۳ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. این در حالی است که در این روز، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، وبملت، خودرو، وتجارت و خساپا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان اولین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۰۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۹ هزار و ۳۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۵۷۲ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد، به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۲۹۷ واحد رسید. در این روز،  نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فخوز، شپدیس، وتجارت و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته ای که گذشت، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۴ هزار و ۸۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۰) نماگر بالاخره مثبت شد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵۵۴ واحدی معادل ۰.۲۰ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۴۷ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی پارس، وغدیر، فولاد، فارس، خودرو و همراه با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۸۸۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۶ هزار و ۴۴۴ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۰) نماگر دوباره به روند نزولی بازگشت. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۸۰ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. این در حالی است که، نمادهای معاملاتی پارس، وغدیر، فولاد، فارس، خودرو و همراه با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۸ هزار و ۴۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۳۵ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُرتراکنش بورس


در چهار روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ایران‌خودرو (خودرو)،‌ سایپا (خساپا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت تهران (شتران) و بانک ملت (وبملت) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها