20 اسفند 1400 - 12:12
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی مثبت بورس در سومین هفته اسفندماه

در هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۶۷ هزار واحدی، بازدهی ۵.۲۳ درصدی را به ثبت رساند و به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی صعود کرد.
کد خبر : ۱۳۱۲۰۲
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ روند بازار سهام در سومین هفته از آخرین ماه سال بیان گر تقویت شاخص کل بورس به دلیل بهبود نسبی دادوستدهای تالار شیشه‌ای بوده است. این در حالی است که در روزهای گذشته، احتمال افزایش تدریجی دامنه‌نوسان به محدوده ۱۰‌درصد در سال‌ آینده، سبب شد تا خوش‌بینی نسبت به آینده سهام میان فعالان بازار بیشتر شود.


در این میان، روند پنج روز فعالیت بورس در سومین هفته اسفندماه نشان می دهد در این مدت و در اولین روز هفته (شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۷۶۲۷ واحدی معادل ۱.۳۸ درصد، به یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۱۸ واحد رسید. این در حالی بود که  نمادهای معاملاتی فملی، کچاد، شستا، شپدیس و وغدیر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، در این روز، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۵۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۳۹ هزار و ۳۲۹ نوبت معامله و به ارزش ۴۵ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد صعود کرد و توانست پس از چند هفته، به کانال بالاتر راه یابد. در این روز، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو، ملی صنایع مس ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار بازهم به روند صعودی ادامه داد و با افزایش ۲۰۳۲۴ واحدی معادل ۱.۵۴ درصد، به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی کگل، پارسان، تاپیکو ، وغدیر و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۷۶۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۲ هزار و ۱۶۷ نوبت معامله و به ارزش ۶۸ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰) روند افزایشی شاخص متوقف شد. به گونه ای در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶۲۶۴ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد، به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. در این میان،  نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، وبملت، خودرو و فارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته ای که گذشت، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۱۶۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰) نماگر با سبزپوشی به تعطیلی دو روزه رفت. بر این اساس، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۷۷۹ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد، به یک میلیون و ۳۴۸  هزار و ۳۴۸ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی کچاد، شتران، شپنا، پارسان و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در پایان آخرین روز هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها