21 اسفند 1400 - 14:16
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۵۹  واحدی معادل ۱.۱۴ درصد، به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۸۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۲۲۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۷۸۵  واحدی، به رقم ۳۲۸ هزار و ۴۹۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۵۸۹  واحدی، عدد ۳۳۹ هزار و ۱۰۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۴۳ واحدی به رقم ۲۱۱ هزار و ۹۴۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۵۷۰۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۸۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۱۰۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۵۱۹۲ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۳ هزار و ۳۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شبندر، شستا، شپنا و شتران با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، کچاد، شیراز و پارس تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۸۲۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۱ هزار و ۹۵ نوبت معامله و به ارزش ۵۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، غدام، شیراز و وتوسم بود. همچنین نماد معاملاتی کاما(باما ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، فرآور، خنصیر و خزامیا قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر