24 اسفند 1400 - 13:52
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تقویت شاخص کل بورس در چهارمین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۹۲  واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، به یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۹ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۲۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۳۲۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱۲ واحدی، به رقم ۳۲۸ هزار و ۶۷۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۲۲۱ واحدی، عدد ۳۴۰ هزار و ۱۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۶۲ واحدی به رقم ۲۱۲ هزار و ۳۵۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۶۱۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۰۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۳۸۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، خودرو، وبملت، نوری و خساپا با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کچاد، شتران، شبندر و شپنا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین  روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۲۱ هزار و ۷۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غدام(خوراک‌ دام‌ پارس‌) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پلاسک، خزر، غشصفا و ورنا بود. همچنین نماد معاملاتی بشهاب(لامپ‌ پارس‌ شهاب‌) با ۴.۸۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ساراب، حپترو، زمگسا و غالبر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر