06 فروردين 1401 - 18:08
در گفتگو با ایبِنا بررسی شد؛

چرا جهش شاخص بورس در 1400 تکرار نشد؟

فعالان بازار سهام در آخرین سال از قرنی که گذشت، شاهد رشد اندک شاخص کل در مقایسه با سال قبل تر بودند. روندی که در مجموع به نوسان نماگر در کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی منجر شد.
کد خبر : ۱۳۱۴۸۶

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بازار سرمایه در سالی که گذشته با فراز و فرود شاخص های منتخب و شک و تردید سهامداران برای سرمایه‌گذاری در این بازار مواجه شد. این در شرایطی بود که سهامداران در سال 99، با جهش قابل توجه شاخص کل بورس روبرو شده بودند اما در سال گذشته، افزایش حدود 800 هزار واحدی شاخص کل در سال 98 تکرار نشد و این میزان رشد به رقم حدود 60 هزار واحدی تعدیل یافت.


افت شاخص کل بورس در فروردین 1400


بررسی روند تغییرات شاخص کل بورس در نخستین ماه سال گذشته نشان می دهد در این ماه، نماگر کل بورس با افت حدود 71 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 219 هزار واحدی رسیده بود. به گونه ای که منفی‌ترین فروردین تاریخ بازار سهام رقم خورد. همچنین در این ماه تمامی متغیرهای بورسی از ارزش معاملات سهام گرفته تا خروج سرمایه‌های حقیقی افول کردند.


افت شاخص کل بورس در اردیبهشت 1400


بررسی روند تغییرات شاخص کل بورس در دومین ماه سال گذشته نشان می دهد، نماگر کل بورس همچون ماه قبل روند نزولی را تجربه کرده است. به گونه ای که در پایان آخرین روز کاری اردیبهشت ماه، شاخص کل بورس با افت 65 هزار واحدی بسته شد و در جایگاه یک میلیون و 154 هزار واحدی جای گرفت.


رشد شاخص کل بورس در خرداد 1400


پس از ثبت بازدهی منفی نماگر بورس در دو ماهه ابتدایی سال، بالاخره شاخص کل بورس با روند صعودی در آخرین ماه بهار 1400 همراه شد. به گونه ای که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری خردادماه، با رشد 14 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها