08 فروردين 1401 - 12:48
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم روند صعودی شاخص کل بورس در سومین روز کاری سال

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴۹۹۲ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۰۹  واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۰۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۵۱۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۶۸۳ واحدی، به رقم ۳۴۸ هزار و ۵۰۱ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۸۵۷ واحدی، عدد ۳۶۰ هزار و ۴۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۲۷۳ واحدی به رقم ۲۲۴ هزار و ۶۳۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۵۶۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۵۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۱۲۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۱۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۶۶۳۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۲۵ هزار و ۳۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، نوری، وبملت، ومعادن و فخوز با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، شبندر، شپنا و شتران تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۲۹۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۷ هزار و ۵۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد بترانس(ایران‌ ترانسفو) با ۹.۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای آبادا، دارو، خگستر و دسبحان بود. همچنین نماد معاملاتی خریخت(صنایع‌ریخته‌گری‌ایران‌ ) با ۱.۶۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کبافق، کماسه، ثاباد و شبندر قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها