09 فروردين 1401 - 15:06
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

اولین افت شاخص کل بورس در سال جدید رقم خورد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۴۲۰ واحدی معادل ۰.۳۱ درصد، به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۹۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۵۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۱۵۳۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۸۵ واحدی، به رقم ۳۴۷ هزار و ۴۲۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۴۸۱ واحدی، عدد ۳۶۲ هزار و ۹۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۴۶ واحدی به رقم ۲۲۶ هزار و ۱۸۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۷۰۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۷ هزار و ۸۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۶۸۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۹۴۶ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۳۳ هزار و ۲۶۰ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شتران، فملی، خودرو و کگل با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، جم، وتجارت و تیپیکو تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۸۱ هزار و ۸۷۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری‌ سایپا) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دتماد، دسینا، ثمسکن و دکوثر بود. همچنین نماد معاملاتی خزامیا(زامیاد  ) با ۴.۲۲  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غبشهر، خبهمن، غمارگ و ثامان قرار گرفتند.




برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها