11 فروردين 1401 - 13:06

افزایش ۴۰ درصدی گردش تجاری روسیه و اندونزی

گردش تجاری روسیه و اندونزی با ۴۰ درصد افزایش به ۳.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید.
کد خبر : ۱۳۱۵۵۸
روسیه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از تاس، تولیدکنندگان روسی عمدتا روغن پالم، ماشین آلات و تجهیزات، لاستیک طبیعی، کفش و دانه های کاکائو و محصولات آن را از اندونزی خریداری می کنند. سرگئی روسوماخوف، نماینده تجاری روسیه در اندونزی گفت: تجارت بین روسیه و اندونزی در سال ۲۰۲۱ با ۴۰ درصد رشد از ۲.۳ میلیارد دلار به ۳.۳ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رقم در سه دهه گذشته است.


روسوماخوف گفت: سال گذشته، ما به حداکثر میزان تاریخی در دوره پس از شوروی، معادل ۳.۳ میلیارد دلار، شامل ۶۸۱.۵ میلیون دلار از صادرات روسیه و ۲.۶ میلیارد دلار واردات از اندونزی رسیدیم. وی تصریح کرد که واردات سالانه تقریباً ۵۰ درصد و از ۱.۷۸ دلار به ۲.۶۵ میلیارد دلار افزایش یافته است، تولیدکنندگان روسی عمدتاً روغن پالم (۵۳ درصد سهم واردات)، ماشین‌آلات و تجهیزات (۹.۸ درصد)، لاستیک طبیعی (۵.۷ درصد) و کفش (۵.۳ درصد)، دانه های کاکائو و محصولات آن (۴.۳ درصد) را از اندونزی خریداری می کنند.


صادرات نیز از ۵۶۳ میلیون دلار به ۶۸۱ میلیون دلار افزایش یافت که این افزایش به میزان ۲۰.۹ درصد بود.  کود (۳۵ درصد)، سوخت معدنی، نفت و محصولات نفتی (۲۲.۹ درصد)، فلزات آهنی و محصولات آنها (۱۶.۶ درصد) و آلومینیوم (۶.۶ درصد) به اندونزی صادر می کند. همزمان، بر اساس برآوردها، به طور متوسط ​​یک سوم صادرات واقعی روسیه به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار که از طریق کشورهای دیگر مانند سنگاپور انجام شده، که در کل سهم لحاظ نمی شود.


روسوماخوف خاطرنشان کرد که اقتصاد اندونزی یکی از بزرگ ترین اقتصادهای کشورهای جنوب آسیا است. انرژی، صنعت هوافضا، حمل و نقل، کشتی سازی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، صنایع شیمیایی و پزشکی از جمله زمینه های امیدوارکننده همکاری بین دو کشور است. این نماینده تجاری خاطرنشان کرد: اندونزی علی رغم فشار کشورهای غربی، علیه روسیه تحریمی اعمال نمی کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها