26 فروردين 1401 - 19:33
گزارش ایبِنا از بازار ارز؛

افت نسبی دلار و یورو در سومین هفته کاری فروردین ماه

با پایان فعالیت صرافی ها در هفته ای که گذشت، شاخص ارزی با افت در کانال بیست و پنج هزار تومانی همراه شد.
کد خبر : ۱۳۱۸۸۳
دلار یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در سومین هفته کاری سال جاری، فعالان بازار ارز شاهد کاهش تقاضا برای خرید اسکناس در صرافی ها بودند. این در حالی بود که در این هفته، رئیس‌جمهور قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ابلاغ کرد. قانونی که محورهای مهمی را شامل می شود؛ به گونه ای که در جهت سامان دادن به بازار غیررسمی و غیرشفاف ارزی گام مهمی از سوی قانون گذار برداشته شده است.


در این میان، یکی از تصمیمات مهمی که در این قانون گرفته شده است، تاکید بر غیرقانونی بودن حمل و نگهداری ارز و همچنین مهلت سه ماهه برای ثبت دلارهای خانگی است. همین رویکرد مهم سیاست گذار، باعث شد تا در روزهای پایانی هفته، روند بازار ارز با افزایش عرضه ارزهای خانگی همراه شود و به تعدیل شاخص ارزی کمک کند. 


تغییرات هفتگی دلار و یورو


بررسی پنج روز فعالیت بازار ارز در سومین هفته کاری سال جدید نشان می دهد در اولین روز کاری هفته گذشته، (شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱)، در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۰۵۱ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز، به رقم ۲۵۳۰۲ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۱۵۸ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۴۴۱ تومان رسید.


در دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱) در این صرافی ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۰۱۰ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۲۶۲ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۷۹۵۹ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۲۴۰ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، کاهش نرخ داشت.


در سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱) میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۰۱۴ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با رشد نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۲۶۶ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۰۵۹ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۳۴۱ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، افزایش نرخ داشت.


در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱)  میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۹۸۲ تومان و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۲۳۳ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۰۳۹ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۳۲۱ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، ارزان تر شده بود.


در پنجمین روز کاری هفته (چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱)  میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۴۸۵۵ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۱۰۵ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۷۹۰۹ تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۱۹۰ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، ارزان تر شده بود.


در ششمین و آخرین روز کاری هفته (پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱)  میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۱۱۵ تومان  و در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به رقم ۲۵۳۶۷ تومان رسید. همچنین در این صرافی‌ها، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۲۸۰۲۶  تومان تعیین شد و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۲۸۳۰۷ تومان رسیده است که نسبت به روز کاری قبل، گران تر شد.







برچسب ها: نرخ ارز قیمت دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر