04 ارديبهشت 1401 - 13:05
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش شاخص کل بورس در اولین روز کاری هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۴۸۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، به یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۳۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۶  واحدی به ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۰۷۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۸۳۸ واحدی، به رقم ۳۶۹  هزار و ۴۸۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۹۸۳ واحدی، عدد ۴۰۲ هزار و ۴۱۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۱۲ واحدی به رقم ۲۵۰ هزار و ۵۴۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۶۳۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۶۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۷۱۹  واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۶۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۰۸۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۶۷ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، پارسان، شتران، فملی و شبندر با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خگستر، خاهن، وبانک  و خودرو تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۵۰۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۶ هزار و ۴۰۵ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفارس(صنایع‌ شیمیایی‌ فارس‌) با ۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پردیس، دجابر، ساراب و فجر بود. همچنین نماد معاملاتی آسیا(بیمه آسیا) با ۵.۶۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، حپترو، کسرا و وپترو قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر