19 ارديبهشت 1401 - 16:38
ایبِنا بررسی کرد؛

بانک‌های کشور چه تعداد کارت صادر کردند؟

آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد بیش از ۴۱۴ میلیون و ۸۶ هزار کارت بانکی تا پایان فروردین ماه امسال توسط بانک‌های کشور صادر شده است.
کد خبر : ۱۳۲۴۹۳
کارت بانکی

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ بر اساس آمار بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه سال جاری ۲۶۸ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۱۲۷ کارت برداشت، ۷ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۶۳۴ کارت اعتباری، ۱۳۶ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۶ کارت خرید/هدیه و ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۶۶۵ عدد کارت پول الکترونیک توسط ۳۲ بانک‌ و موسسه اعتباری صادر شده است، بنابراین در مجموع ۴۱۴ میلیون و ۸۶ هزار و ۴۹۲ کارت تا پایان نخستین ماه سال جاری در کشور صادر و توزیع شده است.



کارت برداشت


همان طور که در ابتدا اشاره شده در مدت مذکور، بیش از ۲۶۸ میلیون کارت برداشت توسط بانک‌های کشور صادر شده است که از این تعداد، بیشترین کارت صادر شده با ثبت ۴۸ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۹ عدد متعلق به بانک ملی ایران و کمترین تعداد نیز مربوط به بانک خاورمیانه با ۴۰ هزار و ۷۲۱ عددکارت برداشت است.



 کارت اعتباری


از سوی دیگر در بخش کارت بانکی از نوع اعتباری نیز آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد بیشترین تعداد کارت صادر شده متعلق به بانک سامان با تعداد سه میلیون و ۲۶۴ هزار و ۵۲۷ عددکارت و کمترین تعداد نیز مربوط به بانک شهر با ثبت تعداد ۲۷ کارت است. این در حالی است که مجموع تعداد کارت‌های اعتباری صادر شده توسط بانک‌ها به رقم ۷ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۶۳۴ عدد کارت رسیده است.



کارت های خرید/هدیه


بررسی بخش دیگری از اطلاعات منتشر شده در خصوص کارت‌های بانکی نشان می‌دهد تعداد کارت‌های خرید/هدیه صادر شده توسط بانک‌ها به بیش از ۱۳۶ میلیون عدد رسیده است که از این تعداد بیشترین کارت خرید/هدیه متعلق به بانک ملی ایران با ۳۶ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۷۸ کارت و کمترین تعداد نیز مربوط به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ثبت عدد ۴ هزار و ۹۴۸ کارت است.



کارت های پول الکترونیک


در نهایت بررسی آمار بانک مرکزی در خصوص کارت های پول الکترونیک صادر شده توسط بانک‌ها نشان می‌دهد در این مدت، تنها بانک ملی ایران و بانک شهر کارت پول الکترونیک صادر کرده است که بانک شهر با تعداد ۴۵ کارت صادر شده در کل کشور و بانک ملت نیز با تعداد ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۶۶۵ عدد کارت، کمترین و بیشترین تعداد کارت های پول الکترونیک صادر شده در شبکه بانکی را داشته‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر