31 ارديبهشت 1401 - 10:25
اداره کل اعتبارات پست بانک ایران؛

بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی را ابلاغ کرد

اداره کل اعتبارات پست بانک ایران بخشنامه‌ سهمیه بانک برای اعطا تسهیلات قرض الحسنه اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را به شعب سراسر کشور، ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۳۲۸۳۰
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه ۰۱/۸۷۴۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۸ به بانک‌ها، مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره)  و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور بر طبق جز (۱) بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی برای مدد جویان این دو دستگاه اختصاص داد.

بر طبق این بخشنامه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای حمایت از اشتغال، از طریق بانک‌های عامل، مبلغ یک میلیون و۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه را به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور اختصاص دهد و به منظور تسهیل دسترسی به اعتبار و پوشش ریسک تسهیلات پرداختی، به این دو دستگاه اجازه داده می شود نسبت به ایجاد صندوق تضمین اقدام  کنند.

بر اساس این گزارش، وام‌های قرض الحسنه تا سقف فردی یک میلیارد ریال با حداکثر مدت باز پرداخت هفت سال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور اعطا می‌شود.

همچنین، معرفی نامه سازمان بهزیستی به بانک بعنوان مجوز شغلی برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی مددجویان تلقی شده و نیاز به ارائه مدارک شغلی دیگری نیست و معرفی نامه تسهیلات خود اشتغالی وکارفرمایی به امضا رئیس بهزیستی شهرستان صادر می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر