01 خرداد 1401 - 14:46

زمان بازپرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ۲ برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از دو برابر شدن مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی بافت فرسوده خبر داد.
کد خبر : ۱۳۲۸۸۱
بافت فرسوده

به گزارش ایبِنا، آئینی افزود: به منظور ترغیب مردم و سازندگان برای مشارکت در نوسازی بافت‌های فرسوده پیشنهاد طولانی شدن بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده به ۲۰ سال به تایید وزیر راه و شهرسازی رسیده است که به زودی ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.


به گفته مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری در حال حاضر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده بستگی به میزان وام ۸ تا ۱۲ سال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، مازندران، اصفهان و گلستان از لحاظ تعداد واحدهای در حال نوسازی در رتبه‌های اول تا پنجم هستند، گفت: در مجموع در بخش نوسازی مردمی حدود ۵۰ هزار واحد در دست ساخت است که بیش از ۲۰ هزار واحد از این تعداد در هفته دولت و دهه فجر امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

آئینی افزود: تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری از ۲۰ هزار نفر عبور کرد.
به گفته آیینی این متقاضیان در بیش از ۴ هزار و ۸۷۰ پروژه متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی بوده‌اند.

وی افزود: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در محدوده بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر در چهار کلانشهر تهران، قم، مشهد و شیراز ۶۰۰ میلیون تومان است.

این تسهیلات در سایر محدوده بافت فرسوده تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۱ درصد و سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۰ درصد است که در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

وی همچنین گفت: همچنین می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده کنند که نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از نرخ ترجیحی سود تسهیلات برخوردار خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر