02 خرداد 1401 - 14:17
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس قرمزپوش شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۰۱۰ واحدی معادل ۱.۵۸  درصد، به یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۱۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۲۴۳ واحدی به ۲۱ هزار و ۳۱۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۹۱۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (دوشنبه ۲ خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۱۱۶ واحدی، به رقم ۳۸۰ هزار و ۸۱۶ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۸۷۳۲ واحدی، عدد ۴۳۲ هزار و ۷۷۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۳۹۱ واحدی به رقم ۲۶۷ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۲۲۲۲ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۹۴۴ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۲۹۹۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۳۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، کگل، فولاد، پارسان و خودرو با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت، حکشتی، سآبیک و میدکو تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۷۳۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۸ هزار و ۸۰ نوبت معامله و به ارزش ۶۴  هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد اسیاتک(انتقال داده های آسیاتک) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خموتور، خریخت، سفار و پسهند بود. همچنین نماد معاملاتی حفاری(حفاری شمال) با ۵.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وساپا، خگستر، ورنا و سیمرغ قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر