04 خرداد 1401 - 13:13
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

سبزپوشی شاخص کل بورس در پایان هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۷۸۸  واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، به یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۷۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۶۸  واحدی به ۲۱ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۹۷۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (چهارشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۴۸  واحدی، به رقم ۳۸۲ هزار و ۵۳۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۵۵۶۶ واحدی، عدد ۴۳۶ هزار و ۷۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۴۳۲ واحدی به رقم ۲۶۹ هزار و ۳۸۶ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۷۵۹  واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۸۳ هزار و ۸۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۰۴۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۰۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۸۹۰۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۷۸  هزار و ۱۳۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، رمپنا، اخابر، شبریز و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فخوز و فارس تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین  روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۱۰۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۹۸ هزار و ۳۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۰ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ونیرو(سرمایه‌گذاری‌نیرو ) با ۶  درصد رشد و پس از آن، نمادهای غبشهر، غمارگ، وتوکا و والبر بود. همچنین نماد معاملاتی شوینده(مدیریت صنعت شوینده ت.ص.بهشهر) با ۴.۴۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سدشت، کفپارس، کترام و غدام قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر