23 خرداد 1401 - 15:46

تماس تجار برای فروش ارز صادراتی ۴ برابر شد

یک مقام مسئول از عقبگرد نرخ هر دلار آمریکا به کانال نزولی قیمت‌ها خبر داد و گفت: در پی مصوبه ارزی بانک مرکزی تماس تجار و صادرکنندگان برای فروش ارز ۴ برابر شده است.
کد خبر : ۱۳۳۴۸۱
بازدید سرزده رئیس کل بانک مرکزی از صرافی های میدان فردوسی

به گزارش ایبِنا، رئیس کانون صرافان کشور از عقبگرد نرخ هر اسکناس دلار در بازار ارز خبر داد و گفت: در پی مصوبه ارزی بانک مرکزی و مجوز عرضه ارز صادرکنندگان در خارج از سامانه نیما هم اکنون شاهد سقوط قیمت هر اسکناس دلار از ۳۳ هزار تومان به کانال ۳۲ هزار تومان هستیم و این در حالی است که حجم عرضه از تقاضای ارز بسیار بالاتر است.


کامران سلطانی زاده یادآور شد: با توجه به انتظار برای کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار ارز، از تعداد خریداران نیز کاسته شده و معامله گران از خرید ارز امتناع می‌کنند.


وی با اشاره به مصوبه ارزی بانک مرکزی گفت: بر اساس این مصوبه از این پس تجار و صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را در صرافی‌ها به قیمت توافقی به فروش برسانند و تنها در سامانه سنا آنرا ثبت کنند.


رئیس کانون صرافان ایران گفت: به دنبال افزایش انگیزه فروش ارز در بازار، از شب گذشته تماس تلفنی تجار و صادرکنندگان ارز با صرافی نسبت به روزهای قبل با افزایش ۴ برابر مواجه شده و توصیه می‌شود عموم معامله گران و مردم عادی با هدف سرمایه گذاری در بازار ارز، از خرید در مقطع فعلی صرفه نظر کنند چراکه ریزش قیمت‌ها ادامه دار خواهد بود.

منبع: مهر

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر