تورم آلمان به اوج ۵۰ سال اخیر رسید

افزایش هزینه‌های انرژی به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه، قیمت‌های مصرف کننده را در آلمان بسیار افزایش داد.
کد خبر : ۱۳۳۵۴۱
تورم آلمان

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، برآوردهای نهایی اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس) نشان داد که تورم سالانه در آلمان در ماه می تا ۷.۹ درصد افزایش یافت. تنها در ماه می، قیمت مصرف کننده پس از جهش ۰.۸ درصدی در آوریل، ۰.۹ درصد افزایش یافت. بر اساس بیانیه مطبوعاتی این اداره در روز سه شنبه، این بزرگ ترین جهش تورمی است که تقریباً در نیم قرن اخیر به بزرگ ترین اقتصاد اروپا ضربه زده است.


 تورم در آلمان برای سومین ماه متوالی میزان حداکثری را نشان می دهد. دلیل اصلی تورم بالا، افزایش قیمت انرژی است. ما شاهد افزایش قیمت برای بسیاری از کالاهای دیگر، به ویژه مواد غذایی هستیم. آخرین باری که چنین سطح بالایی از تورم مشاهده شد، در زمستان ۱۹۷۳-۱۹۷۴ بود، زمانی که قیمت نفت در نتیجه بحران نفت به شدت افزایش یافت.


به نقل از رئیس جمهور آلمان در بحبوحه افزایش قیمت جهانی انرژی که به دلیل تحریم‌های ضد روسیه در ارتباط با اوکراین انجام شده است، آلمان با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می‌کند. داده ها نشان می دهد که قیمت گاز طبیعی نسبت به ماه می ۲۰۲۱ ۵۵.۲ درصد افزایش یافته و قیمت سوخت ۴۱ درصد افزایش یافته است.


این گزارش می گوید که بدون افزایش هزینه های غذا و انرژی، تورم کمتر از نصف نرخ فعلی بود. این اداره خاطرنشان کرد که قیمت ها تحت تأثیر اختلالات زنجیره تامین پس از همه گیری هم قرار گرفته اند.تحلیل گران انتظار دارند که افزایش قیمت ها در ماه های آینده کند شود و بوندس بانک آلمان نرخ تورم ۷.۱ درصدی را تا پایان سال جاری پیش بینی کرده است.

برچسب ها: تورم آلمان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر