درخواست آرژانتین برای پیوستن به بریکس

رئیس جمهور آرژانتین گفت که آرژانتین می‌خواهد عضو اتحاد اقتصادهای در حال ظهور باشد.
کد خبر : ۱۳۳۹۲۰
بریکس

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز جمعه رئیس جمهور آلبرتو فرناندز در چهاردهمین اجلاس سران گروه بریکس گفت که آرژانتین از اقتصادهای نوظهور بریکس می‌خواهد که آن را به عنوان یک عضو کامل بپذیرند. فرناندز از طریق لینک ویدیویی گفت: آرژانتین می خواهد به این اتحادیه بپیوندد و مشارکت خود را به عنوان عضوی از آن ارائه دهد. کشورهای بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان و نزدیک به یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند.


 چهاردهمین اجلاس سران بریکس به میزبانی چین که در حال حاضر ریاست دوره ای را بر عهده دارد، برگزار شد. رئیس جمهوردولت آرژانتین گفت که این گروه، سکویی با ظرفیت‌های عظیم برای بحث و اجرای برنامه برای آینده است که به زمان بهتر و عادلانه تری منجر می شود. فرناندز افزود:  اثر نهادی و اقتصادی بریکس می‌تواند به عاملی برای ثبات مالی تبدیل شود و گسترش این اتحادیه بانک توسعه جدیدی است که می‌تواند ابزار مفیدی برای تقویت زیرساخت‌های ملل باشد. او گفت: زمان بررسی مکانیسم‌های همکاری، مانند سوآپ ارزی که آرژانتین با چین امضا کرد، فرا رسیده است.


در اوایل این هفته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که کشورهای بریکس در حال کار روی ایجاد ارز ذخیره جهانی جدید بر اساس سبد ارزی پنج کشور هستند. پوتین همچنین گفت که بانک‌های کشورهای بریکس می‌توانند آزادانه به سیستم انتقال پیام‌های مالی (SPFS)، جایگزین روسیه برای سوئیفت متصل شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر