22 تير 1401 - 10:15
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با ایبِنا:

بهبود شاخص‌های پولی امیدوار کننده است/ دولت به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت پیش از هر حرکت دیگری برای مدیریت بهتر نقدینگی و کنترل تورم در راستای تک نرخی شدن ارز و به ثبات رسیدن آن برای تامین ارزی که در بودجه پیش بینی شده بود، حرکت کند.
کد خبر : ۱۳۴۴۱۴
شهبازی

علیرضا شهبازی؛ نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به روند روبه ‌بهبود متغییرهای پولی در ماه‌های گذشته، می‌توان چشم‌انداز مثبتی از وضعیت شاخص‌های پولی در ماه‌های آتی داشت، گفت: نسبت به ایجاد تغییرات مثبت در شاخص های پولی امیدواری وجود دارد زیرا دولت تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد و به خوبی آگاه است که باید به سمت و سوی انتظارات جامعه حرکت کند تا تثبیت اقتصادی به دست آید. 


وی درباره اقدامات بانک مرکزی در دولت سیزدهم ابراز کرد: همانطور که اشاره شد، دولت و بانک مرکزی تمام تلاش خود را انجام می دهد، اما با توجه به مشکلات در زمان تصویب بودجه ۱۴۰۱، پیش بینی پیامد بحران اوکراین وجود نداشت و متاسفانه قیمت های جهانی تاثیرات خود را بر قیمت های داخلی گذاشت. تمام سعی دولت در راستای تصویب بودجه ۱۴۰۱ این بود که به وضعیت تک نرخی شدن ارز و تثبیت اقتصادی برسد. امیدوارم در این جهت حرکت کند و از دیگر ارگان ها مانند مجلس هم کمک گیرد.


نماینده مردم نهاوند پیشنهاد خود را برای مدیریت بهتر نقدینگی و کنترل تورم چنین توضیح داد: بهتر آن است تا دولت پیش از هر حرکت دیگری برای مدیریت بهتر نقدینگی و کنترل تورم در راستای تک نرخی شدن ارز و به ثبات رسیدن آن برای تامین ارزی که در بودجه پیش بینی شده بود و نیاز جامعه هم محسوب می شود، حرکت کند. 


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه دراین خصوص که آیا تنها نهاد اثرگذار بر نقدینگی و تورم بانک مرکزی و نظام بانکی است یا سایر نهادهای اقتصادی دولت هم بر آن تاثیرگذار بوده اند، تصریح کرد: تمام نهادهای اقتصادی بر نقدینگی و تورم موثر هستند. اما باید در نظر داشت، کنترل نقدینگی و تورم سیاستی است که بانک مرکزی همواره دنبال کرده و یکی از کارهای همیشگی این نهاد به حساب می آید. تاثیر تلاش های بانک مرکزی در این زمینه بیش از سایر نهادها قبل لمس است زیرا سیاست های ارزی را در نهایت این نهاد باید اجرایی سازد. با این وجود، شکی وجود ندارد برای کسب موفقیت تمام نهادها باید به بانک مرکزی کمک کنند، مخصوصا در شرایط اقتصادی که جامعه ما امروز با آن مواجه است و در این امر تردیدی وجود ندارد.
 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر