23 تير 1401 - 15:43
ایبِنا بررسی کرد؛

چرا خبری از دلالان ارزی نیست؟

قیمت دلار در پی اجرای سیاست جدید ارزی بانک مرکزی، با تعدیل قابل توجهی همراه شده است. این در حالی است که با افزایش عرضه، تقاضای هیجانی و کاذب نیز از بازار ارز خارج شده است.
کد خبر : ۱۳۴۵۱۳
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در هفته های اخیر هم‌زمان با اتخاذ سیاست های جدید بانک مرکزی برای بازار ارز، روند عرضه ارز در شبکه صرافی ها با افزایش همراه شد و ضمن تامین نیاز ارزی متقاضیان، شاهد برچیده شدن بساط دلالان و سفته بازان بودیم. تا جاییکه با وجود فشارهای سیاسی و بین المللی، خبری از جهش ارزی در بازار آزاد و به طبع آن، تاثیرگذاری بر جریان معاملات در شبکه مجاز ارزی نیست.


بنابراین با توجه رویکرد مثبت بانک مرکزی مبنی بر اجازه عرضه ارز صادرکنندگان در شبکه صرافان، بهای دلار به دلیل پیشی گرفتن سمت عرضه بر تقاضا، با کاهش از کانال 34 به کانال 29 و 30 هزار تومانی همراه شده است. به گونه ای که در معاملات امروز (پنجشنبه 23 تیرماه 1401) نرخ دلار توافقی در کانال 30 هزار تومان، خرید و فروش می شود.


در مجموع، در کنار تعدیل نرخ ارز به ویژه دلار و همچنین ایجاد فضای باثبات در معاملات ارزی برای فعالان اقتصادی، نرخ دلار در بازار غیررسمی نیز دیگر همچون گذشته، آزادی عمل برای جوسازی قیمت ارز در معاملات حاشیه بازار و معاملات فردایی را ندارد. اتفاقی مثبت که پس از سال ها رقم خورده است و چشم انداز شکل گیری تک نرخی شدن ارز و ثبات و آرامش بلند مدت بازار ارز در آینده نزدیک را تقویت کرده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر