بیش‌ترین افزایش قیمت موادغذایی در بریتانیا طی ۱۴ سال اخیر رقم خورد

شرکت مشاوره کانتار در لندن در مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد که قیمت مواد غذایی در بریتانیا تا بالاترین نرخ در چهارده سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۴۰۵۶۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، این شرکت مشاوره اعلام کرد: تورم قیمت مواد غذایی طی چهار هفته گذشته به ۱۱.۶ درصد رسید، که بالاترین سطح از زمانی که برای اولین بار بررسی داده‌ها را در سال ۲۰۰۸ شروع کردیم.

طبق پیش‌بینی، اکنون با افزایش قیمت محصولاتی مانند کره، شیر به اوج جدید تورم در قیمت مواد غذایی رسیده ایم. تحلیل گران کانتار گفتند به ویژه قیمت مرغ شاهد برخی از بزرگ‌ترین جهش‌ها هستند.

طبق اعلام این شرکت مشاوره، این بدان معناست که میانگین صورتحساب سالانه خواربار فروشی ۵۳۳ پوند (۶۴۰ دلار) یا ۱۰.۲۵ پوند (۱۲.۳۲ دلار) در هفته افزایش می‌یابد.

کانتار اعلام کرد: افزایش قیمت‌ها بریتانیایی‌ها را به سمت تغییر عادات خرید برده و به‌عنوان مثال، برای یافتن بهترین کالا‌ها از خرده‌فروش‌ها خرید کرده وبه‌جای برند‌های معروف هم، از کالا‌های ارزان قیمت حمایت می‌کنند.

تعجب آور نیست که خریداران برای مقابله با تقاضا‌های اضافی در بودجه خانوار خود تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد می‌کنند. برند‌های شخصی در سطح محبوبیت بی‌سابقه‌ای قرار دارند، با افزایش فروش ۷.۳ درصدی و در اختیار داشتن ۵۱.۶ درصد از بازار در مقایسه با محصولات مارک‌دار، بزرگ‌ترین سهمی بوده که تا به حال به ثبت رسانده‌ایم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر