28 مرداد 1401 - 09:04
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با ایبِنا عنوان کرد؛

اثرگذاری سامانه مودیان در کاهش تورم/ شفافیت اقتصادی نزدیک است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اثر گذاری طرح سامانه مودیان بر کاهش تورم گفت: این سامانه با شفاف سازی باعث می‌شود افرادی که حاضر به پرداخت مالیات به هر دلیلی نیستند، حق و حقوق مردم را پرداخت کنند.
کد خبر : ۱۴۰۵۷۴

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا؛ با اشاره به ناتمام بودن طرح سامانه مودیان، گفت: این طرح اگر در شکل نهایی خود کامل شود کمک زیادی به شفافیت در اقتصاد ایران خواهد کرد.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این طرح از این جهت موثر است که همه‌ رویداد‌های مالی در پروفایل یا پوشه مودی بایگانی خواهد شد و در این صورت دیگر نیازی به اظهارنامه نداریم، زیرا تمام موارد درج شده در پوشه، اظهارنامه را تشکیل می‌دهد و به این سبب در روشن شدن رقم واقعی مالیات و گرفتن حقوق مالیاتی مردم از فعالیت‌های اقتصادی اثر گذار خواهد بود.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، با بیان اینکه تاثیرگذاری این طرح بر اقتصاد کشور از این جهت است که اگر شفافیت به معنای کامل خود را نشان دهد بسیاری از مالیات‌هایی که درحال حاضر اخذ نمی‌شود، به درآمد‌ها اضافه خواهد شد، گفت: اکنون برخی کسب و کارها مالیات پرداخت نمی کنند که علت آن می‌تواند معافیت یا کتمان و یا همچنین فرار مالیاتی باشد، ولی این سامانه با شفاف‌سازی باعث می‌شود که این افراد مجبور شوند حق و حقوق مردم را پرداخت کرده تا جلوی کاهش کسری بودجه و تاثیرگذاری آن در تورم گرفته شود.


وی در خصوص ایجاد سامانه مودیان، افزود: وقتی این طرح اجرا شود احتکارها، فروش‌های خارج از شبکه و رفتار‌های هیجانی در خصوص فروش کالا‌ها شناسایی می‌شود که این خود نیز بر معکوس شدن روند تورم تاثیرگذار خواهد بود.


طغیانی پیش روی در تکمیل سامانه مودیان پایانه‌های فروشگاهی در قالب طرح مالیات بر عایدی را بسیار راهگشا خواند و گفت: واحد‌های تولیدی افزایش قیمت‌های خود را در چهار حوزه املاک، طلا، ارز و خودرو که مهم‌ترین مسائلی که خانواده‌ها در رابطه با آن‌ها دچار مشکل هستند در چارچوب قانون مالیات بر عایدی مهار می‌کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر