تولید ناخالص داخلی اوکراین ۴۰ درصد کاهش یافت

آژانس رتبه‌بندی اس اند پی پیش‌بینی قبلی وزیر اقتصاد را در مورد تولید ناخالص داخلی اوکراین تأیید کرد.
کد خبر : ۱۴۰۶۷۷

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، پیش بینی می‌شود که اقتصاد اوکراین در سال جاری ۴۰ درصد سقوط کند. پیش‌بینی این آژانس با پیش‌بینی کیف در یک روز منتشر شد. یولیا سویریدنکو، وزیر تجارت و توسعه اقتصادی، روز جمعه گفت که ممکن است تولید ناخالص داخلی اوکراین به دلیل درگیری با روسیه در ماه‌های باقی‌مانده سال ۲۰۲۲ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

 این آژانس همسو با موسسه فیچ در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش اعتبار  بدهی خارجی این کشور، منعکس کننده حمایت مالی بین المللی قوی از اوکراین است، که با از بین رفتن ذخایر ارز خارجی، همراه است. با این حال، این آژانس هشدار داد که با توجه به درگیری‌های مداوم با روسیه، توانایی اوکراین برای حفظ بدهی‌های خود به شدت به عواملی که بیشتر خارج از کنترل دولت هستند، بستگی دارد.

در اوایل این ماه، هر دو آژانس رتبه‌بندی ارز اوکراین را کاهش دادند. این کاهش ارزش اندکی پس از آن صورت گرفت که بنگاه‌های دولتی یوکرنرگو و یوکراوتودور درخواست توقف دو ساله پرداخت‌های ۲۰ میلیارد دلاری اوراق قرضه بین‌المللی را داشتند. طلبکاران خارج از کشور توافق کردند که پرداخت سود را متوقف کنند و تاریخ سررسید اوراق را دو سال به تعویق بیندازند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر