12 شهريور 1401 - 14:31

هشدار رویارویی میلیون‌ها بریتانیایی با فقر

اندیشکده رزولوشن فاندیشن هشدار داد که چشم انداز استاندارد‌های زندگی در بریتانیا تکان دهنده و وحشتناک خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۱۰۵۷

 به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، تجزیه و تحلیل اندیشکده رزولوشن فاندیشن نشان داد که قدرت خرج خانوار‌های بریتانیایی تا پایان سال آینده به طور متوسط ​​۳۰۰۰ پوند (۳۴۷۱ دلار) کاهش خواهند یافت.  این مطالعه نشان داد که افزایش قبوض انرژی، درآمد خانوار‌ها را در این کشور تا ۱۰ درصد کاهش داده و ۳ میلیون نفر را به فقر می‌کشاند.

این اندیشکده هشدار داد که چشم انداز استاندارد‌های زندگی، تکان دهنده و وحشتناک بوده و اشاره کرد که بدون حمایت جدی دولت، کاهش درآمد خانوار‌های معمولی دو برابر شدیدتر از بحران مالی جهانی و بیشتر از ۸ درصد خواهد بود که به دنبال شوک قیمت نفت در دهه ۱۹۷۰ رخ داد.  لالیتا تری، محقق بنیاد رزولوشن، نوشت: هیچ دولت مسئولی نمی‌تواند چنین چشم‌اندازی را بپذیرد، بنابراین اقدام سیاسی رادیکالی برای رسیدگی به آن مورد نیاز است. وی افزود: ما به بسته حمایتی انرژی به ارزش ده‌ها میلیارد پوند، همراه با افزایش مزایا در سال آینده با نرخ تورم اکتبر، نیاز داریم.

این محقق در مورد بزرگ‌ترین کاهش استاندارد‌های زندگی در بریتانیا در حداقل یک قرن اخیر هشدار داد، زیرا قیمت‌ها سریع‌تر از دستمزد‌ها افزایش می‌یابد.  این گزارش پیش‌بینی کرده که درآمد متوسط تعدیل شده بر اساس تورم حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۳ به کاهش خود ادامه داده و درآمد‌های واقعی تا سال ۲۰۰۳ بازمی‌گردند. استاندارد‌های زندگی در مسیر کاهش ۵ درصدی در سال مالی جاری ۲۰۲۲-۲۳ و تا ۶ درصد در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ هستند. این کاهش در بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم مشاهده نشده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر