13 شهريور 1401 - 17:13

حمایت ۶۵ میلیارد یورویی آلمان در بحران انرژی

حمایت ۶۵ میلیارد یورویی آلمان در بحران انرژی
بازنشستگان آلمان طی یک مرحله، ۳۰۰ یورو جهت پوشش قبوض رو به رشد انرژی دریافت خواهند کرد.
کد خبر : ۱۴۱۰۹۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه با استناد به سندی سیاسی گزارش داد که دولت آلمان با بسته مالی حمایتی عظیم ۶۵ میلیارد یورویی برای کاهش فشار ناشی از تورم که خانوار‌ها به دلیل بحران تامین برق که همچنان کنترل آلمان بر اتحادیه اروپا را تشدید می‌کند، موافقت کرده است. شرکای این ائتلاف در این سند گفتند: حمایت به موقع و متناسب شهروندان و مشاغل به دلیل افزایش سریع تحمل پرداخت قیمت بالای انرژی ضروری است و افزودند که مبلغ کل بسته به بیش از ۶۵ میلیارد یورو رسیده است.

 بنا بر گزارش ها، این اقدامات شامل پرداخت یکباره ۳۰۰ یورو به میلیون‌ها بازنشسته آلمانی و همچنین پرداخت کمتر یکباره ۲۰۰ یورویی و پرداخت هزینه گرمایش برای افرادی است که مزایای مسکن را دریافت می‌کنند.  آخرین مرحله به دنبال دو بسته کمکی قبلی، به مبلغ ۳۰ میلیارد یورو، شامل کاهش مالیات بر بنزین و قیمت بالای بلیت حمل‌ونقل عمومی یارانه‌ای بود.

 آلمان که برای تامین نیاز‌های خود به شدت به واردات انرژی روسیه متکی است، با کاهش چشمگیرعرضه گاز طبیعی از روسیه در چند ماه گذشته، شاهد افزایش قیمت انرژی بوده است. نورد استریم یک، مسیر اصلی گاز طبیعی روسیه به آلمان، از ماه جولای با تعطیلی چندین توربین گاز، با ظرفیت کاهش یافته کار می‌کرد. برخی از آن‌ها برای تعمیر به مونترال فرستاده شدند و به دلیل تحریم‌های کانادا بر مسکو، به دلیل حمله روسیه در اوکراین، آنجا گیر کردند. به درخواست آلمان، اتاوا در ماه جولای، معافیت توربین‌ها را اعلام کرد و یکی را پس داد، اما گازپروم به دلیل بی نظمی در اسناد، از تحویل، امتناع کرد.

 این شرکت روسی دلیل اصلی کاهش ۸۰ درصدی تحویل گاز از طریق این خط لوله را تجهیزات معیوب یا تأخیر عنوان کرده است. اوایل این هفته، مسکو اعلام کرد که تنها تحریم‌ها مانع از کارکرد نورد استریم ۱ با تمام ظرفیت می‌شود. الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم نیز هشدار داده بود که تحریم‌ها می‌تواند شرکت زیمنس انرژی را از انجام تعمیرات منظم تجهیزات خط لوله بازدارد.  در ماه آگوست، تورم آلمان تا ۷.۹ درصد افزایش یافت. پیش بینی می‌شود افزایش قیمت انرژی تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ درصد در آلمان و منطقه یورو افزایش یابد که بالاترین میزان در دهه‌های اخیر است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر