14 شهريور 1401 - 16:47

تاریک‌ترین زمستان ۵۰ سال اخیر در کارخانه‌های بریتانیا

تاریک‌ترین زمستان ۵۰ سال اخیر در کارخانه‌های بریتانیا
کارخانه‌های بریتانیا با تاریک‌ترین زمستان ۵۰ سال اخیر روبرو هستند و افزایش هزینه‌های انرژی به صنایع در سراسر بریتانیا ضرر می‌زند.
کد خبر : ۱۴۱۱۲۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، صنعت تولید در بریتانیا با بدترین زمستان خود از دهه ۱۹۷۰ مواجه است در حالی که افزایش هزینه‌های انرژی می‌تواند به خاموشی و تعطیلی برسد. این گزارش حاکی از آن است که آخرین شاخص PMI که روز پنجشنبه منتشر شد، بیشترین انقباض تولید را از زمان قرنطینه کرونا در ماه می ۲۰۲۰ تایید کرد.

 به گفته اس اند پی با کاهش شدید تقاضا از سوی مشتریان داخلی و خارجی، شرکت‌ها در سفارش‌های جدید تغییر زیادی داشتند. این نشریه، ترس از خاموشی‌های احتمالی را در حالی که دولت با کمبود انرژی روبرو می‌شود، ترسیم کرد. مدیرعامل اتحادیه سرامیک بریتانیا، راب فللو، به بلومبرگ گفت که هر تعطیلی، خطری جدی برای صنایعی خواهد داشت که به عرضه مداوم انرژی وابسته هستند.

 دیو دالتون، رئیس بریتیش گلس، هشدار داد که کوره‌های شیشه را نمی‌توان خاموش کرد و تاکید کرد که آسیب‌هایی که ممکن است در عرض چند ساعت پس از قطع گاز رخ دهد، منجر به از بین رفتن کوره‌ها می‌شود.  این گزارش هم خاطرنشان کرد که سقف قیمت انرژی در بریتانیا فقط برای خانوار‌ها اعمال می‌شود در حالی که مشاغل هیچ حفاظتی در برابر افزایش سرسام آور قیمت‌ها ندارند.

برخی از شرکت‌ها از قبل نسبت به اخراج‌های آتی هشدار داده اند. در اوایل تابستان، تجارت چاپ اسکناس که در سال ۲۰۱۸ از فهرست لندن جدا شده بود، اعلام کرد که کارخانه خود را در اورتون، همپشایر، با حذف ۳۰۰ شغل تعطیل خواهد کرد.  استیو فریمن از اتحادیه صنایع کاغذ به بلومبرگ گفت: محرک نهایی این بود که قرارداد‌های قیمت انرژی آن‌ها منقضی شد. آن‌ها نمی‌توانند هزینه‌های اضافی را به عهده بگیرند، بنابراین این آخرین میخ به تابوت آن‌ها بود.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر