15 شهريور 1401 - 09:40

۱۶ بانک دیگر هم مکلف به عرضه ارز اربعین شدند

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای ۱۶ بانک دیگر را مکلف کرد تا نسبت به ارائه خدمات ارز اربعین به متقاضیان اقدام کنند.
کد خبر : ۱۴۱۱۳۳

به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی در راستای تسهیل شرایط عزیمت هموطنان ایرانی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) سال جاری، بانک‌های کشاورزی، رفاه کارگران‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، مسکن‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، کارآفرین‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پارسیان‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، اقتصاد نوین‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، سامان‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پاسارگاد، ‏‏‏‏‏‏‏‏سرمایه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، پست بانک، سینا‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، توسعه تعاون‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، خاورمیانه‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، شهر، دی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏، گردشگری‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ را مکلف کرد تا از طریق کلیه شعب ارزی خود در کشور با اولویت تهران و کلانشهر‌ها ترتیبات تأمین و پرداخت ارز به زائرین گرامی را انجام دهند.

گفتنی است پیش از این ۵ بانک ملی ایران، سپه، ملت تجارت و صادرات و صرافی‌های مجاز مکلف به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین بودند.

خاطرنشان می‌شود بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز، مکلف‌اند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی اقدام کنند، همچنین درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیز شده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت ۱۵۰ هزار دینار عراق به نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

یادآور می‌شود، فروش ارز بابت سرفصل زیارتی اربعین حسینی (ع) هیچگونه محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

 

برچسب ها: ارز اربعین دلار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها