15 شهريور 1401 - 16:09

رشد سریع ۵۰۰ شرکت برتر چین در سال ۲۰۲۱

گزارش رتبه‌بندی صنعتی نشان داد که ۵۰۰ شرکت برتر چین رشد سریع درآمد و سود را در سال ۲۰۲۱ گزارش کردند.
کد خبر : ۱۴۱۱۵۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از شینهوا، روز سه شنبه گزارش رتبه بندی صنعتی نشان داد که ۵۰۰ شرکت برتر چین رشد سریع درآمد و سود را در سال ۲۰۲۱ گزارش کردند. فهرست ۵۰۰ شرکت برتر چینی در سال ۲۰۲۲ توسط کنفدراسیون شرکت‌های چین و انجمن مدیران شرکت‌های چین منتشر شد. ۵۰۰ شرکت بزرگ در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۱۰۲.۴۸ تریلیون یوان (۱۴.۸۳ تریلیون دلار آمریکا) درآمد داشته‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۴.۰۸ درصد افزایش داشته و برای اولین بار از مرز ۱۰۰ تریلیون یوان فراتر رفته است.

سود خالص این شرکت‌ها در سال گذشته به ۴.۴۶ تریلیون یوان رسید که ۹.۶۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. این رشد از افزایش ۴.۵۹ درصدی ثبت شده در سال ۲۰۲۰ پیشی گرفت. شرکت دولتی گرید چین با درآمد عملیاتی ۲.۹۷ تریلیون یوان در سال ۲۰۲۱ در رتبه اول این فهرست قرار گرفت و پس از آن شرکت ملی نفت چین و شرکت پتروشیمی چین در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تحقیق و توسعه (R&D) در دستور کار شرکت‌ها قرار داشته است. ورودی تحقیق و توسعه آن‌ها بالغ بر ۱.۴۵ تریلیون یوان شد، در حالی که نسبت تحقیق و توسعه به ۱.۸۱ درصد رسید که ۰.۰۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر