16 شهريور 1401 - 12:27
رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه دولت خبر داد؛

توزیع دینار عراق از فردا؛ مردم برای تهیه ارز اربعین به بانک‌ها هم مراجعه کنند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: انتظار این بود که مردم برای تهیه ارز، فقط به صرافی‌ها مراجعه نکنند. بانک‌ها هم برای انجام این کار مشخص شده اند که پیش از این ۵ بانک ارز ارائه می‌کردند که در حال حاضر به ۲۱ بانک افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۴۱۱۶۹

به گزارش بانک مرکزی، علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران حاشیه جلسه دولت گفت: انتظاراین بود که مردم برای تهیه ارز، فقط به صرافی‌ها مراجعه نکنند. بانک‌ها هم برای انجام این کار مشخص شده اند که پیش از این ۵ بانک ارز ارائه می‌کردند که در حال حاضر به ۲۱ بانک افزایش یافته است. اسامی بانک‌ها و شعب در سایت بانک مرکزی اعلام شده، بنابراین مردم برای تهیه ارز اربعین به بانک‌ها مراجعه بکنند نه به صرافی ها، زیرا باعث تجمع و ازدحام می‌شود.


وی در ادامه اضافه کرد: دریافت ارز تسهیل هم شده است، به این معنا سرپرست خانوار می‌تواند به تنهایی با مراجعه به بانک، برای افراد خانواده ارز تهیه کند و یک مراجعه کفایت می‌کند از ۵ سال تا ۱۸ سال که قبلا امکان آن وجود نداشت، فراهم شده است. علاوه براین دیروز مقداری دینار از کشور عراق وارد شده که از فردا توزیع خواهد شد.


رئیس کل بانک مرکزی در این رابطه یادآور شد: البته لزوما اگر افراد ارز هم نداشته باشند، دستگاه خودپرداز در استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه وجود دارد که از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزارتومن افزایش داده شده است. اگر ریال هم دریافت کنند، در عراق قابلیت استفاه دارد. البته در حال مذاکره با دوستان عراقی هستیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر