20 شهريور 1401 - 15:16
مدیرعامل دویچه بانک:

رکود اقتصادی آلمان اجتناب‌ناپذیر است

به گفته مدیرعامل دویچه بانک کریستین سونینگ، افزایش هزینه‌های انرژی به بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا آسیب می‌رساند.
کد خبر : ۱۴۱۲۵۶

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبنا به نقل از راشاتودی، کریستین سووینگ، مدیرعامل دویچه بانک، این هفته هشدار داد که موتور توسعه اقتصادی اروپا، آلمان، در حال انقباض است. به گزارش این رسانه، سیوینگ در سخنرانی اجلاس بانکی هندلزبلات در فرانکفورت گفت که جنگ اوکراین، شماری از قطعیت‌ها را که نظام اقتصاد جهانی در چند دهه گذشته بر آن‌ها بنا شده بود، از بین برد.

وی بنا به گزارش‌ها از اختلال در زنجیره‌های عرضه جهانی، همراه با تنگنا در بازار کار و کمبود گاز و برق که منجر به افزایش هزینه‌ها می‌شود، به عنوان دلایل اصلی اینکه تورم منطقه یورو در بالاترین حد خود قرار دارد، نام برد و گفت: در نتیجه، دیگر نمی‌توانیم از رکود اقتصادی در آلمان جلوگیری کنیم. با این حال، معتقدیم که اقتصاد ما به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بتواند به خوبی با این رکود کنار بیاید مشروط بر اینکه بانک‌های مرکزی سریع و قاطعانه عمل کنند.

رئیس دویچه بانک خاطرنشان کرد که در حال حاضر، بسیاری در آلمان هنوز پس‌انداز‌های همه‌گیری را دارند تا بتوانند هزینه‌های سرسام‌آور انرژی را پرداخت کنند، در حالی که اکثر شرکت‌ها به اندازه کافی تأمین مالی می‌شوند.  وی هشدار داد:، اما هرچه تورم در زمانی طولانی‌تر بالا بماند، فشار بیشتر و احتمال درگیری اجتماعی بیشتر می‌شود.

سووینگ از رهبران آلمان خواست تا جدایی این کشور از چین را تسریع کنند. وی خاطرنشان کرد که چین حدود ۸ درصد از صادرات آلمان و ۱۲ درصد از واردات را به خود اختصاص داده است، در حالی که بیش از یک دهم فروش شرکت‌های فهرست شده در شاخص سهام آلمان DAX به چین اختصاص دارد. وی گفت: کاهش این وابستگی مستلزم تغییری است که کمتر از جدا شدن از انرژی روسیه نیست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر