21 شهريور 1401 - 15:23

اقتصاد ابوظبی: ۱۳۶ مجوز صنعتی جدید در نیمه اول

اقتصاد ابوظبی: ۱۳۶ مجوز صنعتی جدید در نیمه اول
گزارش شش ماهه دفتر توسعه صنعتی وزارت توسعه اقتصادی - ابوظبی قدرت رشد بخش صنعتی در امارت را به عنوان تعداد مجوز‌های صنعتی جدید "رواد" نشان داد. تعداد پروانه‌هایی که از مرحله ساخت به تولید واقعی رسیده‌اند به ۱۳۶ کارخانه رسیده و مجوز‌هایی که به مرحله ساخت و ساز منتقل شده‌اند به ۸۶۶ کارخانه رسیده است.
کد خبر : ۱۴۱۲۹۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام) ارزش هزینه‌های سرمایه‌ای برای کارخانه‌هایی که وارد مرحله تولید شده‌اند به ۳.۱ میلیارد درهم افزایش یافت که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱.۰۳ میلیارد درهم بود.


این گزارش حاکی از دستیابی به تعدادی شاخص مثبت است، زیرا تعداد مناقصه‌های برنده شده توسط شرکت‌های دارای گواهی ارزش داخلی (ICV) در برنامه محتوای محلی ابوظبی به ۴۶۶ مناقصه تا پایان نیمه اول امسال افزایش یافته است. در سال ۹۵ نسبت به مناقصه در مدت مشابه سال گذشته.


ارزش این مناقصات از ۵۵۶ میلیون درهم در نیمه اول سال گذشته به ۹۷۰.۵ میلیون درهم طی ۶ ماهه امسال افزایش یافت.

نرخ بازگشت به اقتصاد محلی ۴۱.۹ درصد از کل مناقصه‌های برنده شده توسط شرکت‌هایی بود که گواهی ارزش محلی را دریافت کردند، به این معنی که ۴۰۷ میلیون درهم دوباره به اقتصاد محلی تزریق شد که به تشویق تولیدات داخلی کمک می‌کند. این در مقایسه با ۲۱۵.۲ میلیون درهم در نیمه اول سال گذشته است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر