29 شهريور 1401 - 11:11

ثبات قیمت نفت با وجود چشم‌انداز کاهش تقاضا

با اینکه چشم‌انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است تقاضای سوخت را محدود کند، قیمت نفت ثابت ماند.
کد خبر : ۱۴۱۴۹۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از سی ان بی سی،  قیمت نفت در روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشت، در حالی که پس از افزایش قبلی، در مورد اینکه افزایش نرخ بهره در ایالات متحده برای مهار تورم، رشد اقتصادی را محدود کرده و تقاضا را در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت خام جهان تقویت می‌کند، نگرانی‌هایی وجود داشت.

 بهای معاملات آتی نفت برنت برای ماه نوامبر با ۷ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش به ۹۱.۹۳ دلار در هر بشکه در ساعت ۵:۰۶ صبح به وقت تهران رسید.

 نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه اکتبر به ۸۵.۵۹ دلار در هر بشکه رسید که ۱۴ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش داشت. قرارداد اکتبر روز سه‌شنبه منقضی می‌شود و قرارداد نوامبر به ۸۵.۲۰ دلار رسید که ۱۶ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش داشت.

ارزش دلار در برابر ارز‌های اصلی در روز دوشنبه در آستانه جلسه‌های بانک مرکزی این هفته به رهبری فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت که احتمالاً این بانک مرکزی برای مقابله با تورم، نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش می‌دهد.

دلار قوی تر، کالا‌های برحسب دلار را برای دارندگان ارز‌های دیگر گران‌تر می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: قیمت نفت تحت فشار بود با توجه به اینکه که سیاست انقباضی شدید بانک مرکزی باعث نگرانی‌ها برای تضعیف سریع اقتصاد جهانی شده است.

رشد اقتصاد جهانی در حال کند شدن است و این چشم انداز تقاضای نفت را نگران کننده کرده است.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته منتهی به ۱۶ سپتامبر حدود ۲ میلیون بشکه در هفته افزایش یافته است.

وزارت انرژی ایالات متحده تا ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفت را برای تحویل ماه نوامبر به فروش خواهد رساند و طبق برنامه، زمان فروش ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر را برای کاهش قیمت سوخت تمدید می‌کند.

بن بست احیای توافق هسته‌ای ایران همچنان مانع از بازگشت کامل صادرات نفت این کشور به بازار شده که تا حدودی از قیمت‌ها حمایت می‌کند. روز دوشنبه روسیه گفت که مسائل حل نشده در مذاکرات باقی مانده، در حالی که وزیر امور خارجه فرانسه گفت که تصمیم گیری با تهران است در حالی که روزنه راه حل در حال بسته شدن است.

با این حال، نشانه‌هایی مبنی بر اینکه تولیدکنندگان بزرگ نمی‌توانند سهمیه تولید خود را تامین کنند، نتوانست قیمت‌ها را در روز دوشنبه بالاتر ببرد.

مستندات داخلی اوپک پلاس، نشان داد که این گروه در ماه آگوست به میزان ۳.۵۸۳ میلیون بشکه در روز از هدف تولید نفت خود کوتاهی داشته است. در ماه جولای، اوپک پلاس به میزان ۲.۸۹۲ میلیون بشکه در روز از هدف خود کسری داشت. روز دوشنبه تحلیل گران به لغو قرنطینه در شهر‌های چنگدو و دالیان چین به عنوان جرقه بالقوه برای بهبود بیشتر رشد تقاضای نفت در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان اشاره کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر