30 شهريور 1401 - 11:22

افزایش بهره‌وری در اقتصاد در گرو عملکرد بانک‌ها

به گفته معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد در برنامه ششم توسعه به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی اشاره شده که ۳۵ درصد این ۸ درصد باید ناشی از بهره‌وری باشد.
کد خبر : ۱۴۱۵۴۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سید عباس حسینی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد در مراسم رونمایی از طراحی و استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در بانک صنعت و معدن گفت: در برنامه ششم توسعه به تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی اشاره شده که ۳۵ درصد این ۸ درصد باید ناشی از بهره‌وری باشد که نشان از توجه کیفی قانونگذار به موضوع بهره‌وری دارد.


وی ادامه داد: کیفیت، بهبود و رضایتمندی در مقوله بهره‌وری هم علاوه بر الزام قانونی باید مدنظر قرار گیرد.


حسینی با اشاره به واگذاری‌ها به بخش خصوصی، گفت: بخش زیادی از واگذاری‌ها به بخش خصوصی به درستی انجام‌نشده و هنوز توسط دولت اداره می‌شود و بیش از ۶۶ درصد بودجه کشور را بودجه شرکت های دولتی تشکیل می دهد.


وی همچنین با تاکید بر اینکه بانک‌های دولتی هم بخشی از مجموعه شرکت‌های دولتی هستند، افزود: اگر شرکت‌های دولتی و بانک‌های دولتی که بخش اعظمی از اقتصاد کشور هستند بهره‌ور‌تر کار کنند‌، طبیعی‌ است‌ که اقتصاد هم رشد بهتری خواهد داشت.


وی‌ادامه داد: اقتصاد کشور بانک محور است و اگر بانک‌ها خوب کار کنند طبیعتا می توانند چرخه مدیریت بهره وری و سینرژی را در عرصه بهبود عملکرد کلیه فعالیت‌های کشور در قالب حکمرانی واحد اجرایی کنند.


حسینی در پایان تصریح کرد: بانک مهم‌ترین تامین کننده منابع مالی برای فعالیت‌های اقتصادی است، در زمانی که بازار سرمایه دچار مشکل است، تمام بار تامین مالی بر دوش نظام بانکی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر