تورم در اتحادیه اروپا به قله تاریخی اش دست یافت

تورم در اتحادیه اروپا به قله تاریخی اش دست یافت
مطلبق با داده های به دست آمده،اافزایش هزینه های مواد غذایی و انرژی در سراسر اتحادیه اروپا منتشر شده است.
کد خبر : ۱۴۲۱۴۳

به گزارش خبرنگار بین الملل  ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز چهارشنبه، اداره آمار اتحادیه اروپا، یورواستات گزارش داد که رشد قیمت در اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر تا ۱۰.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و رکورد جدیدی را در این اتحادیه ۲۷ عضوی ثبت کرد. آخرین ارقام نشان داد که قیمت‌ها از رشد ۱۰.۱ درصدی ثبت شده در ماه آگوست، طی پنجمین ماه متوالی افزایش داشته اند. یک سال قبل، این نرخ به ۳.۶ درصد رسیده بود.

 در همین حال، نرخ تورم سالانه در منطقه یورو، زیرمجموعه‌ی اتحادیه اروپا شامل ۱۹ عضو که از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده می‌کنند، در ماه سپتامبر به ۹.۹ درصد افزایش یافت که نسبت به ماه آگوست ۹.۱ درصد و سال گذشته ۳.۴ درصد جهش داشت. همچنان رشد قیمت به دلیل افزایش هزینه‌های مواد غذایی و انرژی است. در همین حال، قرائت‌های نگران کننده تورم بر ضرورت افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB)، حتی پس از اقدام‌های شدید در ماه‌های جولای و سپتامبر، افزوده است.

 روز سه‌شنبه کمیسیون اروپا ۴۰ میلیارد یورو (۳۹.۲ میلیارد دلار) حمایت مالی برای کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و مقابله با فقر انرژی از طریق حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر پیشنهاد کرد. رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برای بررسی این بسته حمایتی دیدار خواهند کرد.

 الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک به نقل از دویچه وله گفت: اروپا با وضعیت حقیقی خود رودر رو است. آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا را دارد، از طرح ۲۰۰ میلیارد یورویی (حدود ۱۹۶ میلیارد دلار) برای مقابله با بحران انرژی و هزینه‌های سرسام آور رونمایی کرده است. این اقدام‌های حمایتی سقف قیمت گاز و مالیات بر سود‌های بادآورده شرکت‌های انرژی را در بر می‌گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر