قسمت اول: بلاک چین

همه چیز‌هایی که باید در مورد بیت کوین و ارز‌های دیجیتال بدانید

مقاله زیر را بخوانید تا در مورد اینکه این صنعت چیست و چرا اهمیت دارد بیشتر بدانید، حتی اگر قصد سرمایه‌گذاری در آن را ندارید.
کد خبر : ۱۴۳۰۷۳

به گزارش ایبنا و به نقل از (سی ان ان) - دنیای ارز‌های دیجیتال در چند سال گذشته از یک آزمایش خاص به یک بخش مالی تریلیون دلاری پر از قهرمانان، شرور‌ها و قبایل متخاصم تبدیل شده است.

شما حتما می‌دانید که موضوع ارز‌های دیجیتال بحث برانگیز است. زیرا می‌دانید در اطراف شما چه می‌گذرد. اما اگر هیچ چیزی ندانید باز هم ممکن است زمانی که گفتگو به فروپاشی امپراتوری سام بنکمن فرید یا مزایای اثبات سهام در مقابل اثبات کار تبدیل می‌شود، سرتان را تکان دهید.


بسیاری از مردم هنوز دنیای ارز‌های دیجیتال را درک نمی‌کنند. اگر شما یکی از آن‌ها هستید، مقاله زیر را بخوانید تا در مورد اینکه این صنعت چیست و چرا اهمیت دارد، حتی اگر قصد سرمایه‌گذاری در آن را ندارید، بیشتر بدانید.

رمزگذاری چیست؟

کریپتوکارنسی نوعی دارایی دیجیتالی است که توسط شبکه غیرمتمرکز کامپیوتر‌ها تایید ضمانت می‌شود.

ارز‌های دیجیتال برخلاف ارز‌های سنتی مانند یورو یا دلار آمریکا، ایده کنترل شدن توسط بانک مرکزی یا دولت را رد می‌کنند. ارز دیجیتال اصلی، بیت کوین، در سال ۲۰۰۹ و پس از بدترین بحران مالی در تاریخ مدرن ظاهر شد.

پیشگامان دنیای ارز‌های دیجیتال اساساً گفتند که برای خنثی کردن کنترل دولت، ما ارز خود را می‌خواهیم که هیچ نهادی نتواند آن را دستکاری کند.


اصطلاح رمزنگاری به شیوه ایمن سازی شبکه ها، با استفاده از طرح‌های رمزگذاری که جعل کد‌ها را تقریبا غیرممکن می‌کند، اشاره دارد. وقتی در مورد "کریپتو" صحبت می‌کنیم، در مورد خود توکن‌های دیجیتال یا کل اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال صحبت می‌کنیم.

فناوری زنجیره بلوک (بلاک چین)

مؤلفه اصلی دیگری که باید از آن آگاه باشید، بلاک چین است، به زبان ساده، یک دفتر کل دیجیتال عمومی است که تراکنش‌ها را ثبت می‌کند. این سیستم ثبت سوابق است که اکثر ارز‌های دیجیتال بر اساس آن ساخته می‌شوند.

گرت رودز، معاون سابق سرپرست وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک که اکنون مدیر عامل شرکت تحقیقاتی و مشاوره Pacific Street است، در باره این فناوری می‌گوید: بلاک چین را به عنوان یک صفحه گسترده گوگل در نظر بگیرید.

او گفت: "اگر گرت ۱۰ دلار به آلیسون بدهد، و آلیسون همان ۱۰ دلار را به شخص دیگری بدهد، از کجا می‌دانید که آلیسون ۱۰ دلاری را که از گرت دریافت کرده بود به دوستش داده است؟
شما به روشی نیاز دارید تا تأیید کنید که هر ورودی در آن جدول داده‌های Google از ورودی جلوی آن پیروی می‌کند. "

هنگامی که یک تراکنش توسط شبکه تأیید شد، برای همیشه - در یک "بلوک" تغییرناپذیر ذخیره می‌شود.

خلاصه: بلاک چین فناوری اصلی دنیای رمزنگاری است و ممکن است مهم‌ترین نوآوری فنی زمان ما باشد؛ و مردم قطعاً شروع به استفاده از سیستم‌های بلاک چین در خارج از دنیای رمزنگاری کرده اند. عرضه جهانی غذا حوزه دیگری است که در آن زنجیره بلوکی ردیابی اقلام از مزرعه تا چنگال را برای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان عمده مواد غذایی آسان‌تر می‌کند و هنگامی که اقلام آلوده وارد ترکیب می‌شوند، سریع‌تر واکنش نشان می‌دهند.


اما رک و پوست کنده باید گفت، به نظر می‌رسد تبلیغات پیرامون بلاک چین با موارد استفاده‌ای که طرفداران این فناوری تاکنون توسعه داده اند، نامتناسب است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
کوثر
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۸
۰
با سلام
توضیح داده شده در مورد بیت کوئین کامل نبود.
لطفا بصورت کامل و جامع و شفاف توضیح دهید.
با تشکر
گردیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
۰
آقای علی اصغر کرمی بسیار گرامی، من جای مدیرت بودم، به مناسبت نوشتن این مقاله پرمغز ، همون موقع بازنشستت می کردم
فیلم و پخش زنده
بیشتر