سرمایه گذاری بین عربستان و ترکیه در سال‌های آینده سه برابر خواهد شد

سرمایه گذاری بین عربستان و ترکیه در سال‌های آینده سه برابر خواهد شد
حجم سرمایه گذاری عربستان در ترکیه در حال حاضر حدود ۱۸ میلیارد دلار است
کد خبر : ۱۴۳۱۲۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به ترکیه در ژوئن گذشته نقطه عطفی بزرگ در روابط دو کشور به ویژه در سطح اقتصادی بود، زیرا دو کشور از آغاز دوره جدیدی از همکاری‌ها خبر دادند.

بدر البدر معاون وزیر سرمایه گذاری عربستان در حاشیه این سفر ابراز اعتقاد کرد که سرمایه گذاری بین دو کشور در سال‌های آینده سه برابر خواهد شد.

این در حالی است که هیئت دولت عربستان هفته گذشته طی حکمی تاکید کرد سرمایه گذاری مستقیم با ترکیه، افزایش یابد. همچنین به وزیر سرمایه گذاری عربستان - یا نماینده وی - برای انجام مذاکرات با طرف ترک در خصوص پیش نویس یادداشت تفاهم بین دو کشور در این زمینه، تفویض اختیار کرد.

طبق گزارشی که فدراسیون اتاق‌های بازرگانی عربستان در پایان سال گذشته منتشر کرد؛ حجم سرمایه گذاری‌های عربستان در ترکیه حدود ۸ میلیارد دلار بوده است، اما مجید القصابی، وزیر بازرگانی عربستان سعودی در پایان اکتبر گذشته در مصاحبه‌ای با "تی آر تی عربی" گفت: حجم سرمایه گذاری‌های کشورش در ترکیه در حال حاضر به حدود ۱۸ میلیارد دلار می‌رسد، که البته وجود برنامه سرمایه گذاری ۳ تا ۴ میلیارد دلاری اضافی را تایید کرد. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها