10 آذر 1401 - 10:17

چگونه کد پستی آدرس خود را پیدا کنیم؟/ روش‌های دریافت کدپستی

کد پستی شماره ده رقمی است که برای دریافت خدمات بانکی، پستی، خرید اینترنتی، ثبت نام مدرسه و دانشگاه و موارد دیگر مورد نیاز است.
کد خبر : ۱۴۳۶۳۱

به گزارش خبرنگار ایبِنا، کد پستی شماره ده رقمی است که از آن برای مشخص کردن آدرس دقیق محل سکونت استفاده می‌شود. این کد در فرآیند دریافت خدمات اداری، بانکی، پستی، خرید اینترنتی، تشکیل پرونده در یک ارگان، ثبت نام دانشگاه و مدرسه و دیگر موارد کاربرد دارد.

 

پنج رقم ابتدایی این کد نشان دهنده محدوده جغرافیایی و پنج رقم دوم برای مشخص کردن ردیف ساختمان و محل دقیق آن است.

 

روش‌های مختلفی برای دریافت کد پستی وجود دارد که در این گزارش به آسان‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

دریافت کد پستی از طریق سایت شرکت ملی پست

 

در آسان‌ترین روش برای دریافت کد پستی می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت ملی پست آدرس مورد نظر را وارد کرده و کد پستی را دریافت کنید. البته برای پیدا کردن آدرس می‌توانید موقعیت مورد نظر را در نقشه نیز انتخاب کنید و محل مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

با کلیک کردن بر روی لینک زیر به سایت دریافت کدپستی منتقل می‌شوید و می‌توانید با پیدا کردن نشانی از روی نقشه و یا درج آدرس مورد نظر کدپستی آن محل را بیابید.

 

لینک شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

 

دریافت کدپستی با مراجعه به دفاتر خدمات اینترنتی

 

افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند و یا در دریافت کدپستی با روش‌های دیگر مشکل دارند، می‌توانند به دفاتر خدمات اینترنتی مراجعه و با ارائه آدرس و یا شماره تلفن ثابت محل مورد نظر کدپستی نشانی مد نظر خود را دریافت کنند.

 

دریافت کد پستی با پیامک

 

دریافت کد پستی از طریق پیامک نیز امکان پذیر است. برای دریافت کدپستی از طریق پیامک تنها باید شماره تلفن ثابت محل مورد نظر خود را به سامانه پیامکی ۷۰۸۷ ارسال کنید تا کدپستی محل مورد نظر پس از مدت کوتاهی از طریق پیامک برای شما ارسال شود. البته ارسال پیامک به این سامانه هزینه ۲۰۰ تومانی دارد و اگر این راه را برای دریافت کدپستی انتخاب کنید با ارسال پیامک به این سامانه هزینه ۲۰۰ تومانی آن برای هر بار استفاده بر روی قبض شماره تلفن همراه و یا به حساب شماره اعتباری شما اعمال می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها