سیاست اقتصادی بایدن در روابط با متحدان شکاف ایجاد می‌کند

به گزارش نشریه نشنال اینترست دولت جو بایدن باعث ایجاد شکاف بین ایالات متحده و متحدان سنتی آن شده است.
کد خبر : ۱۴۴۰۷۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین،  نشریه نشنال اینترست گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باعث ایجاد شکاف بین ایالات متحده و متحدان سنتی آن شده است.

این روزنامه گزارش داد که ایالات متحده قانونی را برای کاهش تورم تصویب کرده است که بر اساس آن یارانه‌های مالیاتی برای خرید خودرو‌های برقی مونتاژ شده در آمریکای شمالی و استفاده از باتری‌های ساخت ایالات متحده افزایش می‌یابد.

این سند که دولت آن را قانون کاهش تورم می‌نامد، ۳۷۰ میلیارد دلار برای اهداف انرژی پاک و آب و هوا و ۶۴ میلیارد دلار برای کاهش هزینه دارو‌ها و بیمه سلامت اختصاص می‌دهد.

این پروژه در اتحادیه اروپا، کره جنوبی و ژاپن سر و صدایی به پا کرد، جایی که خودروسازان در مقایسه با رقبای آمریکایی در مضیقه خواهند بود.

این روزنامه اظهار داشت: «این یک تغییر عجیب برای دولت بایدن است که از دولت قبلی به دلیل درگیر شدن در جنگ تجاری با متحدان انتقاد کرد و اکنون وعده داده است که «آمریکا برای شرکت در دیپلماسی بی رحمانه بازگشته است».

این روزنامه اشاره کرد که بایدن و تیمش در بحبوحه رویارویی روسیه و چین، جنگ اقتصادی را با شرکای خود به راه انداخته‌اند.

شایان ذکر است که روزنامه نگاران غربی پیشتر هشدار داده بودند که نارضایتی از سیاست اقتصادی آمریکا در اروپا در حال افزایش است، در حالی که کشور‌های اتحادیه اروپا آمریکا را مقصر بحران انرژی و وخامت اوضاع اقتصادی می‌دانند.


این در حالی است که بسیاری از مقامات اروپایی از افزایش قیمت LNG آمریکا و همچنین افزایش وابستگی به واشنگتن برای امنیت و ثبات اقتصادی ناراضی هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر