هشدار آژانس بین‌المللی انرژی به کمبود گاز اروپا در ۲۰۲۳

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی به کمبود گاز اروپا در ۲۰۲۳
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای عبور از زمستان پیش‌رو گاز کافی دارد، اما سال آینده با کمبود گاز مواجه شود.
کد خبر : ۱۴۴۱۰۰

به گزارش ایبِنا، آژانس بین‌المللی انرژی امروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا گاز کافی برای عبور از زمستان امسال را دارد، اما در صورت کاهش بیشتر واردات گاز از روسیه سال آینده درگیر کمبود گاز خواهد شد.

این آژانس از دولت‌های اروپایی خواسته است تا به اقدامات خود در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی سرعت بخشیده و صنعت تولید نیرو از انرژی‌های تجدیدپذیر را هم توسعه دهند.

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی به کمبود گاز اروپا در ۲۰۲۳

با وجود کاهش واردات گاز از روسیه طی سال جاری کشور‌های اروپایی توانسته‌اند از بحران کمبود شدید گاز با پر کردن ذخایر گازی بگریزند.

البته این مسئله فعلا به لطف گرم بودن بالاتر از معمول هوا و بالا بودن قیمت گاز که باعث کاهش مصرف شده محقق شده است. اما برای سال آینده اروپا ممکن است با شرایط سخت‌تری در حوزه تأمین انرژی مواجه شود.

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: اگر روسیه همین میزان کم صادرات گاز به اروپا را هم پایین بیاورد و شاهد بالا رفتن تقاضای گاز چین در سال آینده باشیم اتحادیه اروپا با کمبود ۲۷ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۲۰۲۳ مواجه خواهد شد.

اروپا در سال ۲۰۲۱ معادل ۴۱۲ میلیارد متر مکعب گاز مصرف کرده است.

فاتح بیرول رئیس آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید این یک چالش بزرگ برای اروپا است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر