رمزگشایی از مزایده الکترونیکی جدید اموال تملیکی/ تشریح جزئیات قیمت‌گذاری

رمزگشایی از مزایده الکترونیکی جدید اموال تملیکی  تشریح جزئیات قیمت‌گذاری
جلسه رمزگشایی از پیشنهادات مزایده الکترونیکی اموال منقول به شماره ۲۶۳ برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۴۱۰۶

به گزارش ایبِنا، جلسه رمزگشایی از پیشنهادات مزایده الکترونیکی اموال منقول به شماره ۲۶۳ که شامل اقلامی از جمله خودرو‌های سواری باقیمانده خارجی از مزایده فوق العاده شماره ۵۶۶، مواد شیمیایی، اقلام صنعتی، کامپیوتر (رایانه) خانگی، ابزارآلات و ماشین آلات خودرویی و صنعتی شامل ۱۴۰ دسته کالایی از سوی سازمان اموال تملیکی برگزار شد.

سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این مراسم اعلام کرد: هدف سازمان اموال تملیکی این است که اموال به شرکت یا فردی بازگردد که میتواند از آن اموال استفاده کند.

وی همچنین در خصوص ماشین آلات راهسازی بیان کرد: بیش از ۱۶۰ دستگاه که تحویل سازمان اموال تملیکی شده است، درباره تعدادی که در استان بوشهر بود، با کمک دادگستری این استان، قرار بر عرضه سریعتر شد که در مزایده امروز تعدادی از آن‌ها عرضه شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری مزایده‌ها ارزش اموال توسط کارشناسان رسمی دادگستری مشخص می‌شود، در این مزایده نیز ارزش روز دلار برای قیمت گذاری کالا‌ها لحاظ شده است، اما به طور کلی نظر نهایی بهای کالا را کارشناسان رسمی دادگستری تعیین میکنند، کالا‌ها با نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شوند و سازمان اموال تملیکی هیچگونه دخالتی در قیمت گذاری‌ها ندارد.

اجتهادی اضافه کرد: در مورد قیمت گذاری خودروها، دوبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ورود کرد، یکی در مورد خودرو‌های خارجی استان خوزستان که هیات خوزستان قیمت پایینی داده بود و ما در مزایده دوم خودرویی ریسک نکردیم و ۱۰۰ درصد قیمت پایه خوزستان را افزایش دادیم که با توجه به کشف قیمتی که شده بود، قیمت‌ها به نحوی متعادل سازی شد که مشکلی برای فروش پیش نیاید.

وی توضیح داد: در خصوص قیمت ارز، سازمان اموال تملیکی تصمیم‌گیرنده نیست و در مورد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی نیز اخذ مجوز برای فروش از سازمان‌های سلامت مانند دامپزشکی و استاندارد و ... لازم است.

 

منبع: شادا

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر