بازگشایی اقتصادی در چین قیمت نفت را افزایش داد

بازگشایی اقتصادی در چین قیمت نفت را افزایش داد
انتظار می‌رود که بسته شدن خط لوله کی استون شرکت تی سی انرژی، باعث کاهش ذخایر نفت خام آمریکا شود.
کد خبر : ۱۴۴۱۲۱

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶۴ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۷۸.۶۳ دلار در هر بشکه تا ساعت ۵:۳۲ صبح به وقت تهران رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۴ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۷۳.۸۱ دلار رسید.

بسته شدن خط لوله کی استون شرکت تی سی انرژی که روزانه ۶۲۰ هزار بشکه نفت خام کانادا را از آلبرتا به ایالات متحده می‌فرستد، باعث کاهش عرضه شده و احتمال کاهش ذخایر در مرکز ذخیره سازی کوشینگ، اوکلاهما، را افزایش داده است. کوشینگ نقطه تحویل قرارداد آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت هم هست.

کی استون پس از نشت ۱۴ هزار بشکه‌ای در ایالت کانزاس ایالات متحده که در ۷ دسامبر گزارش شد، بسته باقی مانده است. تی سی انرژی، جدول زمانی راه اندازی مجدد این خط، که نفت خام را به پالایشگاه‌ها در ایالات غرب میانه و ساحل خلیج می‌رساند، منتشر نکرده است.

انتظار می‌رود که بسته شدن این خط لوله باعث کاهش ذخایر نفت خام آمریکا شود. هفت تحلیل گر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز تخمین زدند که ذخایر نفت در هفته منتهی به ۹ دسامبر تا ۳.۹ میلیون بشکه کاهش یافته است.

تحلیل گران بانک مرکزی آمریکا انتظار دارند که بازگشایی اقتصادی موفقیت آمیز در چین به دلیل محدودیت‌های کووید-۱۹، با محوریت فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره، می‌تواند تقاضای سوخت را افزایش دهد و قیمت نفت برنت را به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه برساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر